DAV4WS a écrit:chez Toyota ils bloquent car leur faudrait un numéro de chassis que je n'ai pas car moteur swapé qui pourrait me donner un N° d'une celica corrola où autre ayant un RA63 2.0 L GT de 1977 à 1985 ? merci
Christophe 59 a écrit:Regarde déjà si un de tes 2 blocs ne peut pas être remonté en alésage d'origine...![]()
...Et si ce n'est pas possible: tu trouveras plus facilement (et moins cher) des pistons high comp en côte réalésage pour 18RG.
Ta60Man a écrit:DAV4WS a écrit:chez Toyota ils bloquent car leur faudrait un numéro de chassis que je n'ai pas car moteur swapé qui pourrait me donner un N° d'une celica corrola où autre ayant un RA63 2.0 L GT de 1977 à 1985 ? merci
ici les references
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1982_T ... _1301.html
ceux-ci dit, 4 Pistons + les segments cela va te couter au moins 800€ chez Toy si Dispo
hi rob ,
nice to see you motivate, has help me every time,
a friend who works at Toyota France confirmed to me that the pistons are not available in Europe at Toyota, and they also would cost me expensive than your will be forged, so the choice is quickly seen!
it will just prolong the dome of the original piston like this:
http://toyheadauto.com/PerformancePages ... tonKit.jpg
the piston origins are like this:
http://mk1.ti1ca.com/9sz02nt2-1024.jpg
but they are 92mm on the site asks to change the engine cylinder and change carburetors, while the maximum size is 90.5mm reaming toyota for original cylinder
http://toyheadauto.com/PerformancePages/18RG_Parts.html
to meet you, specifications are:
18RG
Piston Diamètre: 88.5mm
Voyage: 80mm
Déplacement: 1,968cc
Compression: 9,7: 1 18RG
Puissance: 118cv(145hp?) @ 6,400rpm 18RG
-----------------------------------------
on my work shop :
18 RG
bore x stroke: 88.5x80
side cylinder repair +0.5 to +1 mm
9.7: 1
13kg / cm3 compression pressure
room volume: 73.4 cm3
head height 112.7 mm
cylinder bore 88.5 to 88.55
piston pin 22 to 22.01mm
piston aluminum 88.44 to 88.49
Repair rating 0.50: 88.94 to 88.49mm
Repair rating 1.00: 89.44 to 89.49 mm
clearance between the piston and cylinder 0.05 to 0.07 mm
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